Zakres sprawy
Skargi i wnioski
Wymagane dokumenty
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Miejsce złożenia dokumentu
1. Złożenie osobiście w Urzędzie Gminy Stara Dąbrowa 20, w godz. 7.30-15.30.
2. Przesłanie drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Stara Dąbrowa, Stara Dąbrowa 20, 73-112 Stara Dąbrowa.
3. Przesłanie za pośrednictwem platformy e-PUAP (wymagany podpis elektroniczny lub profil zaufany e-PUAP).
4. Przesłane na adres mailowy: ug@staradabrowa.pl.
Skargi i wnioski przyjmowane są w Urzędzie Gminy Stara Dąbrowa przez:
• Wójta Gminy Stara Dąbrowa w każdy poniedziałek od godz. 15.00 do godz. 17.30,
• Kierowników Biur i pracowników Urzędu codziennie w godzinach pracy,
• Przewodniczącego Rady Gminy Stara Dąbrowa w każdy poniedziałek od godz. 15.00 do godz. 17.30 w sali nr 2.
Opłata
Zwolnione z opłaty.
Termin i sposób załatwienia
Skargi i wnioski załatwiane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. W razie niemożności rozpatrzenia skargi/wniosku w terminie miesiąca zawiadamia się skarżącego/wnioskodawcę o czynnościach podjętych w celu rozpatrzenia sprawy oraz o przewidywanym terminie jej załatwienia. O sposobie załatwienia skargi/wniosku zawiadamia się skarżącego/wnioskodawcę.
Tryb odwoławczy
W przypadku, gdy skargę/wniosek, w wyniku rozpatrzenia, uznano za bezzasadną/y i tą bezzasadność wykazano w odpowiedzi, a skarżący/wnioskodawca ponowił skargę/wniosek bez wskazania nowych okoliczności – organ właściwy do rozpatrzenia może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego/wnoszącego.
Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie przewidzianym ustawą albo wskazanym w zawiadomieniu.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Inne informacje uzupełniające.
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy gminy, Wójta Gminy Stara Dąbrowa, pracowników Urzędu Gminy, kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Osoba do kontaktu
Magdalena Pacyna, tel. 91 573 98 37, e-mail: magdalena.pacyna@staradabrowa.pl