Wymagane dokumenty
Wniosek o udzielenie ulgi ustawowej w podatku rolnym z tytułu prowadzenia inwestycji.
Zestawienie poniesionych wydatków inwestycyjnych.
Oryginały faktur lub potwierdzone odpisy dokumentujące poniesione nakłady na robociznę, materiały i urządzenia.
Opłaty
Brak.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Osoba do kontaktu
Edyta Klejnowska tel. 91 573 98 26, e-mail: edyta.klejnowska@staradabrowa.pl
Milena Karpisz-Golema tel. 91573 98 26, e-mail: milena.karpisz-golema@staradabrowa.pl
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 333).
Dodatkowe informacje, uwagi
Podatnikom podatku rolnego przysługuje ulga inwestycyjna z tytułu poniesionych wydatków poniesionych na:
budowlę lub modernizację budynków inwentarskich oraz obiektów służących ochronie środowiska
zakup i zainstalowanie:
deszczowni,
urządzeń melioracyjnych i urządzeń zaopatrzenia gospodarstwa w wodę,
urządzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł energii (wiatru, biogazu, słońca, spadku wód)
Ulga inwestycyjna przyznawana jest po zakończeniu inwestycji i polega na odliczeniu od należnego podatku rolnego od gruntów położonych na terenie gminy, w której została dokonana inwestycja w wysokości 25% udokumentowanych rachunkami nakładów inwestycyjnych.
Ulga z tytułu tej samej inwestycji nie może być stosowana dłużej niż 15 lat. Podatnik traci prawo do odliczenia niewykorzystanej kwoty ulgi inwestycyjnej w przypadku sprzedaży obiektów i urządzeń od których została przyznana ta ulga lub przeznaczenia ich na inne cele niż określone w punkcie 1 i 2.
Jeśli wniosek zawiera braki to wnioskodawca zostanie wezwany do ich usunięcia lub do złożenia wyjaśnień w oznaczonym terminie. Brak usunięcia uchybień w oznaczonym terminie może spowodować pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.