Wymagane dokumenty
Należy złożyć wniosek:
- wniosek o odroczenie terminu płatności podatku/opłaty
- wniosek o umorzenie zaległości podatkowej/opłaty
- wniosek o rozłożenie na raty zapłaty podatku, zaległości podatkowej, opłaty
oraz
Załączniki:
- Zaświadczenia o dochodach osiąganych przez osoby prowadzące ze stroną wspólne gospodarstwo domowe /np. odcinek renty, zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy, zaświadczenie z Urzędu Skarbowego, zaświadczenie z zakładu pracy, informacje o otrzymywanych zasiłkach, dodatkach i stypendiach/
- Dowody dotyczące obecnej sytuacji materialnej strony tj. rachunki za światło, gaz, opał, wodę, leki, czesne, dowody spłaty kredytów itp.
- Inne: na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzenia postępowania podatkowego.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca , a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tj. Dz.U.2023 r., poz.2383)
Tryb odwoławczy
Od decyzji organu podatkowego służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
Dodatkowe informacje, uwagi
Podanie o umorzenie zaległości podatkowej składa się po terminie płatności raty podatku.
W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wskazuje nowy termin załatwienia sprawy zgodnie z art. 140 ustawy - Ordynacja podatkowa.
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Wobec nie złożenia na wezwanie wymaganych dokumentów wniosek pozostawiony będzie bez rozpatrzenia.
Osoba do kontaktu
Edyta Klejnowska tel. 91 573 98 26, e-mail: edyta.klejnowska@staradabrowa.pl
Milena Karpisz-Golema tel. 91573 98 26, e-mail: milena.karpisz-golema@staradabrowa.pl