Zakres sprawy
Wymiar podatku leśnego – osoby fizyczne
Wymagane dokumenty
1. Informacja na podatek leśny IL – 1, której wzór stanowi zał. Nr 1 do karty usługi.
2. Dowody potwierdzające prawo własności, posiadania lub użytkowania nieruchomości np. akt notarialny, umowa dzierżawy, wyciąg z księgi wieczystej.
Informację należy złożyć w terminie 14 dni od wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego.
Miejsce złożenia dokumentu
1. Złożenie osobiście w Urzędzie Gminy Stara Dąbrowa 20, w godz. 7.30-15.30
2. Przesłanie drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Stara Dąbrowa, Stara Dąbrowa 20, 73-112 Stara Dąbrowa
3. Przesłanie drogą elektroniczną na adres: ug@staradabrowa.pl
4. Przesłanie za pośrednictwem platformy e-PUAP (wymagany podpis elektroniczny lub profil zaufany e-PUAP)
Opłata
Brak opłaty.
Termin i sposób załatwienia
Wydanie decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Tryb odwoławczy
Od decyzji organu podatkowego służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym.
2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa.
Inne informacje uzupełniające
Podatki płacone są przez osoby fizyczne w wysokości ustalonej decyzją w ratach w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada roku podatkowego.
W przypadku gdy należna kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie płatności pierwszej raty.
Osoba do kontaktu
Kamila Klejnowska tel. 91 573 98 26, e-mail: kamila.klejnowska@staradabrowa.pl
Katarzyna Wierzbicka tel. 91573 98 26, e-mail: katarzyna.wierzbicka@staradabrowa.pl