Wymagane dokumenty
1. Należy złożyć wniosek.
2. Załączniki:
a) osoby fizyczne:
- rozliczenie roczne (PIT),
- określenie dochodu na jednego członka rodziny,
- numer NIP
b) osoby prawne:
- forma pomocy wraz z przeznaczeniem,
- pełną nazwę (firmy), siedzibę i adres przedsiębiorcy,
- numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- numer identyfikacyjny REGON,
- oznaczenia wykonywanej działalności według PKD,
- wskazanie, czy przedsiębiorca jest przedsiębiorcą małym lub średnim,
- formę prawno- organizacyjną przedsiębiorcy,
- aktualny bilans,
- aktualne sprawozdanie finansowe,
- oświadczenie o pomocy udzielonej w ciągu kolejnych trzech lat poprzedzających dzień złożenia wniosku:
* podstawy prawne udzielonej wcześniej pomocy,
* formy pomocy,
* tytuły (przeznaczenie) otrzymanej pomocy,
* wartość pomocy w EDN (ekwiwalent dotacyjny netto),
* oceny stopnia realizacji założonego przeznaczenia oraz efektywności przyznanej pomocy publicznej.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni.
Podstawa prawna
Art. 219 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 344 ze zm.)
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 07 sierpnia 2008 r. w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tytułu świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153, poz. 952 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zaległe w dniu wejścia w życie ustawy zobowiązania osób prawnych lub fizycznych z tytułu opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości gruntowych lub należności z tytułu nabycia własności budynków, innych urządzeń i lokali mogą być rozłożone na nieoprocentowane raty roczne płatne przez okres do 10 lat, a odsetki od tych należności mogą być umorzone. Rozłożenia na raty oraz umorzenia odsetek dokonuje organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, o ile jest to uzasadnione sytuacją finansową tych osób prawnych lub fizycznych.
Zaległe w dniu wejścia w życie ustawy zobowiązania jednostek organizacyjnych z tytułu opłat za zarząd nieruchomości oraz odsetki od tych należności umarza się, jeżeli jest to uzasadnione sytuacją finansową tych jednostek.
Osoba do kontaktu
Barbara Dybowska – tel. 91 573 98 31, e-mail: barbara.dybowska@staradabrowa.pl