Zakres sprawy
Wyrażenie zgody na wykreślenie z księgi wieczystej hipoteki, w związku ze spłaceniem rat za nabytą od Gminy Stara Dąbrowa
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o wyrażeniu zgody na wykreślenie hipoteki.
2. Pismo wydane przez Biuro Finansowe tut. Urzędu informujące o spłaceniu należności z tytułu ratalnego nabycia nieruchomości (oryginał).
2. Wymagane załączniki:
1) potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
Miejsce złożenia dokumentu
1. Złożenie osobiście w Urzędzie Gminy Stara Dąbrowa 20, w godz. 7.30-15.30.
2. Przesłanie drogą pocztową na adres: Urząd Gminy Stara Dąbrowa, Stara Dąbrowa 20, 73-112 Stara Dąbrowa.
3. Przesłanie za pośrednictwem platformy e-PUAP (wymagany podpis elektroniczny lub profil zaufany e-PUAP).
Opłata
Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia – 17,00 zł.
Termin i sposób załatwienia
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 7 dni.
Sprawa kończy się wydaniem zaświadczenia zezwalającego na wykreślenie hipoteki z księgi wieczystej.
Tryb odwoławczy
Brak.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
2. Art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Inne informacje uzupełniające
Wydane przez Urząd Gminy Stara Dąbrowa zaświadczenie stanowi podstawę do dokonania stosownego wpisu w księdze wieczystej (wykreślenie hipoteki z działu IV księgi wieczystej).
Zaświadczenie należy przedłożyć wraz z odpowiednim wnioskiem w Wydziale Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Stargardzie (formularze wniosków do pobrania w Sądzie).
Osoba do kontaktu
Ilona Szambelan – tel. 91 573 98 39, e-mail: ilona.szambelan@staradabrowa.pl