Wymagane dokumenty
1. Wnioskodawca składa wniosek/pismo przez siebie przygotowane.
2. załączniki (dot. osób fizycznych):
- oświadczenie - składają wnioskodawcy, którzy użytkują nieruchomości zabudowane budynkami przedwojennymi,
- opinia stwierdzająca zrealizowanie min. stanu surowego zamkniętego dla indywidualnego budownictwa jednorodzinnego lub zakończenie procesu inwestycyjnego dla pozostałego budownictwa (wydaje Referat Planowania Przestrzennego na podstawie oświadczenia kierownika budowy) - składają wnioskodawcy, którzy użytkują nieruchomości zabudowane na podstawie pozwolenia na budowę,
- opinia o zgodności zainwestowania z wydanym pozwoleniem na budowę, zatwierdzonym planem realizacyjnym bądź wydaną decyzją o pozwoleniu na użytkowanie w przypadkach gdy oddanie obiektu do eksploatacji nastąpiło po 1 stycznia 1995 roku (wydaje Referat Planowania Przestrzennego),
- odpis z księgi wieczystej stwierdzający aktualny stan faktyczny.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni.
Podstawa prawna
Art. 32 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 344 ze zm.).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
O sprzedaż nieruchomości powinni ubiegać się wszyscy użytkownicy wieczyści ujawnieni w księdze wieczystej danej nieruchomości.
Osoba do kontaktu
Barbara Dybowska – tel. 91 573 98 31, e-mail: barbara.dybowska@staradabrowa.pl