Wymagane dokumenty
1. Wniosek o dokonanie transkrypcji zagranicznego aktu stanu cywilnego wraz z oświadczeniem strony, że dotychczas nie występowała z wnioskiem o transkrypcję aktu do urzędów stanu cywilnego na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Dowód osobisty lub paszport - do wglądu.
3. Oryginał zagranicznego odpisu aktu stanu cywilnego, który ma być transkrybowany (uwaga: dokument ten nie będzie zwrócony wnioskodawcy, po realizacji wniosku pozostaje on w urzędzie stanu cywilnego).
4. Urzędowe tłumaczenie zagranicznego aktu, który ma być transkrybowany na język polski przez tłumacza przysięgłego, wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości, tłumacza przysięgłego uprawnionego do dokonywania takich tłumaczeń w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) lub polskiego konsula. W przypadku, gdy odpis zagraniczny jest wydany na druku wielojęzycznym zgodnie z konwencją podpisaną w Wiedniu 8 września 1976 r. tłumaczenie nie jest wymagane;
5. W przypadku gdy jedna z osób urodziła się poza Polską - oryginał odpisu aktu urodzenia tej osoby wraz z tłumaczeniem przysięgłym na język polski (np. transkrypcja aktu małżeństwa, gdy jeden z małżonków jest cudzoziemcem). Zagraniczny akt urodzenia zostanie wykorzystany do uzupełnienia brakujących danych. W przypadku osoby urodzonej w Polsce celem uzupełnienia brakujących danych wystarczające jest wskazanie we wniosku urzędu stanu cywilnego, w którym dokonano rejestracji urodzenia tej osoby. W oparciu o te dane kierownik USC, do którego skierowano wniosek dokona uzupełnienia.
6. Pełnomocnictwo – w przypadku składania wniosku przez pełnomocnika.
7. Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Opłaty
* za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu transkrypcji – 50,00 zł
* za wydanie odpisu zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu sprostowania – 39,00 zza wydanie odpisu * * zupełnego aktu stanu cywilnego po dokonaniu uzupełnienia – 39,00 zł
* pełnomocnictwo do wpisaniu zagranicznego aktu, jeśli takie zostało udzielone – 17,00 zł
* (pełnomocnictwo udzielone: wstępnym (rodzice, dziadkowie), zstępnym (dzieci, wnuki) oraz rodzeństwu i małżonkowi nie podlega opłacie skarbowej).
Opłatę skarbową można uiścić:
- w kasie Urzędu Gminy Stara Dąbrowa
- lub na konto Urzędu Gminy Stara Dąbrowa: 89 1240 6292 1111 0011 0924 1042
Termin i sposób realizacji
Po złożeniu kompletu dokumentów – bez zbędnej zwłoki.
Podstawa prawna
Art. 104 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1681 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Osoba do kontaktu
Anna Siedlecka tel. 91 852 38 92, e-mail: anna.siedlecka@staradabrowa.pl