Wymagane dokumenty
1. Wypełniony wniosek
2. Dowód osobisty/paszport – do wglądu.
3. Dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłaty
Opłata skarbowa: za wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym - 38 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
- w kasie Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie
- lub na konto Urzędu Gminy w Starej Dąbrowie: 89 1240 6292 1111 0011 0924 1042
Termin i sposób realizacji
1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który przechowuje księgę stanu cywilnego (USC w Starej Dąbrowie) wydanie zaświadczenia następuje do 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia o stanie cywilnym złożony został do kierownika USC, który nie przechowuje księgi stanu cywilnego, wydanie zaświadczenia następuje do 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku,
3. Jeżeli akty stanu cywilnego osoby wnioskującej znajdują się już w Systemie Rejestrów Państwowych zaświadczenie wydawane jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od dnia złożenia dokumentów.
4. Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
Podstawa prawna
1. Art. 44 ust. 1 pkt 3 i Art. 44 ust. 4, Art. 49 ust. 1-3 i Art. 125 ust. 5 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach
stanu cywilnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 1378 z późn. zm.).
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 698).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
We wniosku składa się oświadczenie o nieistnieniu okoliczności, mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Zaświadczenie ważne jest 6 miesięcy od daty wydania.
Osoba do kontaktu:
Anna Siedlecka tel.: 91 852 38 92 wew.: 892; e-mail: anna.siedlecka@staradabrowa.pl